banner banner

Нуждае ли се всяка компания от AI стратегия за своя бизнес?

05-07-2019 Нуждае ли се всяка компания от AI стратегия за своя бизнес?

Няма съмнение, че изкуственият интелект (AI) е трансформираща технология - може би дори най-трансформиращата технология налична днес. Но ако смятате, че трансформиращият характер на изкуствения интелект е ограничен до глобалните технологични гиганти и компаниите произвеждащи чипове, помислете отново. AI в крайна сметка ще трансформира всеки бизнес във всяка индустрия. Дори и да не можете да си представите как AI ще повлияе на вашата организация, повярвайте, че в не толкова далечното бъдеще това определено ще се случи. Ето защо всяка компания се нуждае от стратегия за изкуствен интелект. Както всяка бизнес трансформация, ако искате да извлечете максимума от AI, всичко започва със стратегия. Вашата AI стратегия ще ви помогне да се съсредоточите върху основните си бизнес цели и да дадете приоритет на начините, по които AI може да помогне за постигането на тези бизнес цели. Като цяло, съществуват два начина, по които фирмите използват AI за постигане на успех:  Създаване на интелигентни продукти и услуги  или  Проектиране на интелигентни бизнес процеси. Нека погледнем тези две възможности малко по-подробно.

Създаване на интелигентни продукти и услуги  -  AI е в основата да прави машините по-умни, така че да могат да мислят и да действат като хора (или дори по-добре). Трябва само да разгледаме популярността на устройства като смартфони, интелигентни фитнес тракери и интелигентни термостати, за да видим как потребителите приемат тези продукти и услуги, които могат да направят живота им по-лесен, по-интелигентен, по-рационален, по-свързан. Така че не е чудно, че фирмите все повече търсят начини да направят своите продукти и услуги по-интелигентни чрез AI. Алгоритмите за търсене на Google са очевиден пример за инструмент, управляван от AI. Социалните медийни платформи също разчитат на AI. За разлика от Facebook и други социални медийни платформи, Toutiao (китайска социална платформа) не генерира съдържание на новинарски емисии за своите потребители въз основа на тези, които следват; използва AI за показване на непрекъснат поток от съдържание, което се основава на това, което платформата смята, че потребителят иска. С други думи, той ви познава като потребител и препоръчва съдържание въз основа на това, което смятате, че ви харесва и не ви харесва. Като оставим настрана тези очевидно изящни примери, AI също се използва за производство на по-интелигентни версии на далеч по-традиционни продукти. Автомобилите, например, сега са много по-умни от преди 10 години и могат да изпълняват редица задачи самостоятелно, от перфектното паралелно паркиране до предупреждаването на шофьор, който започва да кима зад волана. Все повече и повече превозни средства могат да се управляват и автономно. Дори Барби има интелигентно преобразяване. Играчката на Hello Barbie използва обработката на естествен език и машинното обучение (двете подгрупи на AI), за да слуша и реагира на дете. Колието на Барби е микрофон, който записва какво казва детето и го предава на сървър за анализ. След това, избирайки от 8000 опции за диалог, системата избира най-подходящия отговор за Барби. Всичко това се случва само за секунда. Нещо повече, Барби помни полезна информация от разговори, като любимата храна на детето или любимата поп звезда, за да ги използва в по-късните разговори. Всъщност Барби научава какво харесва и какво не харесва детето ви, за да може да провежда по-интелигентни разговори. Зловещо? Малко, да, но това показва, че дори най-неочакваните продукти стават по-умни.

Проектиране на интелигентни бизнес процесиAI се използва, за да помогне на бизнеса във всички сектори да оптимизират и автоматизират бизнес процесите. Това може да бъде просто като автоматично препоръчване на продукт Б на всеки клиент, който е закупил продукт А, въз основа на предпочитанията на други клиенти. Или може да бъде толкова сложно, колкото и пълната автоматизация на цялата производствена линия. За повечето компании най-големите възможности за AI се намират някъде по средата. Например, кредитната агенция Experian използва AI, за да премине през своите масиви от данни и да направи по-бързи, по-интелигентни решения относно кредитните резултати и т.н. American Express прави подобно нещо, като използва AI за откриване на измамни транзакции в почти реално време.

Предвидимото обслужване и поддържане е друг пример за оптимизирани процеси на AI. Това включва използването на сензори за постоянно наблюдение на превозните средства и машините, за да се предвиди кога частите могат да се развалят. (Идеята е, че ако знаете кога нещо може да се развали, можете да я замените предварително и да сведете до минимум престоите на автомобилите за ремонт.) Volvo използва тази технология, за да предскаже повреда на части и да предостави по-точна информация за това кога превозните средства се нуждаят от обслужване.

Умния град също е част от тази нова AI еко система, която позволява по-лесно управление, мониторинг и сигурност за цялото ни общество. По-лесно придвижване, следене на талпи от хора, предвиждане на събития и др. Всяка една система за видеонаблюдение или мониторинг има възможност да използва AI функции в полза на опазването на реда, сигурността и т.н.

Правилното използване за вас и вашата компания, ще зависи от това, което вашият бизнес се опитва да постигне. Ето защо вашата стратегия за изкуствен интелект трябва да бъде водена от общата ви бизнес стратегия. Така че, преди да се впуснем в стратегия за изкуствен интелект, е важно първо да преразгледате стратегията си за бизнес. След това, когато сте кристално ясни относно организационните цели на бизнеса, можете да започнете да разглеждате начините, по които AI може да ви помогне да постигнете тези цели.

Пример за използване на AI в търговският сектор.

Източник: Forbes

 

Върни се обратно